Kedy automatizovať výdaj?
Automatizovaný výdaj zo skladu má zmysel len v špecifických prípadoch. Podmienkou je hlavne vystavovať výdajky viazané priamo ku konkrétnej objednávke - napríklad v prípade potreby sledovať presnú nákladovú cenu. Ďalší potrebný predpoklad je vysoké množstvo položiek na výdaj k jednému produktu, čím sa zvyšuje časová náročnosť manuálneho výdaju. V iných prípadoch nemusí mať táto funkčnosť finančnú návratnosť. Rovnako musí byť možné systematicky určiť spotrebu k jednotlivým výrobkom, aby systém vedel potrebný výdaj presne vypočítať.
Automatizovaný výdaj
V nami riešenom prípade je spotreba naviazaná na číselník produktov, pričom je veľmi závislá od parametrov produktu na konkrétnej objednávke (od rozmerov, obvodu skla a podobne). Objednávka obsahuje presné štrukturované údaje o produkte, takže je možné presne automaticky vypočítať potrebu materíálu pre výrobu daného produktu. Keďže je celá výroba riadená softvérom, výdajky je možné vygenerovať automaticky po ukončení výrobného procesu.
Výdaj je tak presne viazaný na daný produkt a objednávku bez nutnosti ľudského zásahu. Viac informácií sa môže dozvedieť v detaile referencie firmy Gavaplast.