Problémy so zostatkom skladu v e-shope?
Nesúlad v skladovej evidencii je bežný problém, ktorému sa v bežnom sklade vyhnúť nedá. Oveľa väčší problém však môže byť ak vzniká nesúlad v účtovnej skladovej evidencií voči evidencii e-shopu. Tento jav nastáva hlavne kvôli tomu, že bežný e-shopový systém znižuje stav skladu už prí príjme objednávky (aby nebolo možné objednať viac produktov ako je reálne skladom). Reálny výdaj zo skladu sa však realizuje až pri odoslaní objednávky, alebo jej príprave na expedíciu.
Ak navyše výdaj z účtovného skladu prebieha manuálne, do úvahy tu prichádzajú aj ľudské chyby, čo situáciu ešte zneprehľadňuje. Problémy tiež nastávajú pri občasnom príjme tovaru, ktorý zákazník nepreberie, alebo sa objednávka stornuje ešte pred jeho odoslaním. Na evidenciu týchto pohybov sa často zabudne úplne.
Automatizovaný výdaj podľa stavu objednávky
Riešením situácie nie je len automatizovaný výdaj a príjem. Kľúčom je realizovať pohyby v správnom okamihu tak, aby odrážal reálny fyzický stav skladu. Toto je možné dosiahnuť sledovaním stavu objednávky v eshope, pričom musí byť jasné, ktoré stavy znamenajú expedíciu tovaru a ktoré naopak jeho príjem.
Správnym nastavením a používaním stavov objednávok je možné dosiahnuť plne automatizovaný výdaj a príjem v účtovnom sklade, ktorý zodpovedá fyzickému stavu skladu. Toto prepojenie je nutné realizovať cez API, kde je možné zaznamenávať jednotlivé pohyby a náväznosť na objednávku.